کارگاه زیبایی

پوستت چربه؟ خوشبحالت

میخوام باهاتون راجع به پوست چرب صحبت کنم.

اگر شما پوست چربی دارید که قطعاً تا الان متوجه شدی باید بگم که خیلی خوش به حالتونه چون کسی که پوست چربی دارن صورتشون دیرتر پیر میشه، جوری که در سن ۴۰ سالگی ۲۵ ساله به نظر می‌رسه. از کجا باید تشخیص داد پوست چربی دارید و باید بگم که هر سه چهار ساعت یک بار صورت شما چرب میشه. باید یه روتین مراقبت از پوست هم داشته باشید و مدام بهش پایبند باشید. اولین نکته رعایت کردن شستشوی صورتتونه. شما باید روزی دو بار صورتتان را بشویید؛ یه بار صبح و یک بار شب. برای این کار “سالیسیلیک اسید” بهترین گزینه است نکته دوم زدن سرم ویتامین C هستش. این سرم حاوی آنتی‌اکسیدان است که آنتی اکسیدان از پوست شما را در برابر اشعه های مضر خورشید مراقبت می‌کنه و همچنین خاصیت ضدپیری داره و باعث میشه که پوستتان همیشه جوان باقی بمونه.

 به یاد داشته باشید که همیشه از کرم های حاوی “رتینول” استفاده بکنید، چون که فرایند پیری از ۲۰ سالگی شروع میشه و اگر سنتان بالای ۲۵ سال هست پس از این کرم ها استفاده کنید. در واقع “رتینول” یک نوع ویتامین A هست. 

شما می توانید از کرم های حاوی “رتینوئید” هم استفاده کنید. به خصوص وقتی که توی محیط سرد یا توی اتاق خوابی دید که کولر روشن و خیلی سردتونه، استفاده از مرطوب کننده میتونه براتون کمک کننده باشه. رتینول و رتینوئیک هم که معجزه میکنه. 

این طرز فکر که پوست های چرب نیاز به مرطوب کننده ندارند را دور کنید از خودتان. مرطوب کننده از فرایند پیری جلوگیری میکنه و باعث هیدراته شدن پوست صورت میشه. اگر مرطوب کننده نزنید، چربی‌ها در منافذ پوستتون تجمع پیدا میکنه و زیر پوستتون پر از چربی میشه. همین امر باعث تسریع فرایند پیری میشه.

به یاد داشته باشید که همیشه از مرطوب کننده های استفاده کنید که روشون نوشته Non Comedogenic! اینجور مرطوب کننده ها باعث می‌شود که هیچ وقت پوست صورتمون جوش های سرسیاه ایجاد نشن و منافذ پوستی مسدود نشه.

راستی کسی که پوست چرب دارند با بالا رفتن سنشان سلول‌های پوستی مرده توانایی خودشون رو برای عرق کردن از دست می‌دهند و همین امر باعث میشه چربیها در زیر پوست تجمع پیدا کند و این به پروسه پیری کمک می‌کند. پس ما نیاز داریم که مدام پوست صورت مان را لایه برداری کنیم از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم. در فصل زمستان یک یا دو بار در هفته و در فصل تابستان ۳ الی ۴ بار در هفته پوست صورتتان را لایه برداری کنید. لایه بردارها و توضیحاتشون رو از اینجا مشاهده کنید و مقایسه کنید و بخرید.

ممنون که با کارگاه زیبایی مدوکالا همراه هستین. همین مطلب در صفحه اینستاگرام ما هم قرار داره و اگه بنظرتون مفید بود، لطفا اون رو با دوستانتون به اشتراک بگذارید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *